سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.


قبرس یکی از زیباترین جزایر مدیترانه شرقی است که آن را به گزینه ای عالی برای سفر و استراحت تبدیل کرده است. این جزیره دارای تاریخ بسیار باستانی و افتخارآمیزی است که به زمان یونان باستان باز می گردد، بنابراین قبرس تحت تاثیر فرهنگ های مختلف از جمله یونانی، رومی، بیزانسی و عثمانی قرار گرفته و دارای تنوع زیادی در معماری، آداب و رسوم، آشپزی و هنر است. در این منطقه از کشور نیز یافت می شود.

یکی از زیبایی های جزیره قبرس که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است سواحل آن است که شامل سواحل سفید، صخره های صخره ای و سواحل آبی و صاف است. این سواحل برای شنا، آفتاب گرفتن و تفریح ​​مناسب هستند. جزیره قبرس دارای مناظر زیبا و طبیعت متنوعی است که شامل کوه ها، جنگل ها و باغ هایی است که گل و گیاه می روید.

این جزیره همچنین میزبان شهرهای تاریخی زیبایی مانند نیکوزیا، لارناکا، لیماسول و پافوس است که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارند. با بازدید از بازارهای سنتی، کلیساهای تاریخی، قلعه ها و موزه های این شهرها می توانید با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شوید.

تاریخچه تجزیه قبرس

همانطور که قبلا متوجه شدید، قبرس جزیره ای زیبا و جذاب برای گردشگری است. اما نکته مهم در مورد جزیره این است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. اما تاریخچه این تقسیم بندی چیست؟

تقسیم قبرس به شمال و جنوب به دلیل تنش تاریخی بین اقلیت ترک زبان و اقلیت یونانی زبان در جزیره است. در دهه‌های پس از استقلال قبرس از بریتانیا در سال 1960، تنش‌ها بین اقلیت‌های ترک و یونانی افزایش یافت که در نهایت منجر به جدایی قبرس شد.

در سال 1974، با تشدید تنش ها و جنگ داخلی، نیروهای ترکیه به قبرس حمله کردند و بخش شمالی جزیره را اشغال کردند. این حمله منجر به تقسیم قبرس به دو قسمت شمالی (که تحت کنترل ترکها است) و جنوبی (که در اختیار یونانیان است) شد. این تقسیم غیرقانونی توسط جامعه بین المللی محکوم شده و هنوز یک موضوع حل نشده است.

مرز کمربند سبز که این دو منطقه را از هم جدا می کند، یک منطقه نظامی است که توسط سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تشدید تنش ها و تضعیف احتمال درگیری نظامی بین دو طرف ایجاد شده است. این منطقه سبز خالی از سکنه است و توسط ماموران سازمان ملل کنترل می شود.

با این حال، تلاش های زیادی برای حل این اختلافات و یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت قبرس در حال انجام است. گفت‌وگوهای صلح، تلاش‌های دیپلماتیک و فعالیت‌های بین‌المللی برای دستیابی به توافقی قابل قبول برای هر دو طرف در حال انجام است، اما هنوز توافق دائمی و نهایی حاصل نشده است.

منطقه نیکوزیا

نیکوزیا، پایتخت قبرس، یکی از شهرهای مهم و تاریخی این جزیره است. معماری زیبا، خیابان های شلوغ و بازارهای شلوغ این شهر هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. اما نیکوزیا مانند سایر نقاط قبرس از نظر سیاسی و نظامی تقسیم شده است.

پس از حمله ترکیه به قبرس در سال 1974، شهر نیکوزیا نیز تقسیم شد. بخش شمالی شهر تحت کنترل ترک ها و قبرس شمالی است، در حالی که قسمت جنوبی در کنترل یونانی ها و قبرس جنوبی است. در نتیجه این تقسیم، نیکوزیا به دو پایتخت، با دو دولت و دو پایتخت موازی در یک شهر تبدیل شد.

این وضعیت تفرقه دلیل تنش ها و درگیری های سیاسی در منطقه است که هنوز هم وجود دارد.

بخش شمالی ناحیه نیکوزیا، که پایتخت ترک‌های قبرس است، به «لفکوشا» معروف است که از کلمه یونانی «لفکوتین» گرفته شده و به معنای «شهر خدایان سفید» است. قسمت جنوبی ناحیه نیکوزیا که پایتخت قبرس یونانی است، نیکوزیا نام دارد که یک کلمه ترکی است.

همانطور که دیدیم ترک ها نام یونانی و یونانی ها نام ترکی را برای پایتخت خود انتخاب کردند!

نیکوزیا، پایتخت قبرس جنوبی

نیکوزیا، پایتخت قبرس جنوبی، شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است و از دوران باستان نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ قبرس داشته است. این شهر در لاتین نیکوزیا و در یونانی Λευκωσία شناخته می شود و از نظر جغرافیایی در وسط جزیره قرار دارد.

نیکوزیا یکی از قدیمی ترین شهرهای قبرس با تاریخ غنی است. این شهر از زمان روم باستان به عنوان یک مرکز تجاری و فرهنگی شناخته شده است و آثار باستانی بسیاری مانند دیوارهای شهر، کلیساها، معابد و بناهای باستانی باقی مانده است. یکی از نمادهای اصلی شهر، دیوارهای شهر نیکوزیا است که یکی از مهم ترین آثار باستانی منطقه به حساب می آید.

نیکوزیا علیرغم تاریخ باستانی خود شهری پویا و مدرن با امکانات متنوع فرهنگی، هنری، تجاری و تفریحی است. در این شهر موزه ها، گالری های هنری، بازارهای سنتی، رستوران های محلی و کافه های شناور زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان و گردشگران را به خود جذب می کند.

علاوه بر این، نیکوزیا به عنوان مرکز سیاسی و اقتصادی قبرس جنوبی نقش مهمی ایفا می کند. این شهر مقر اصلی دولت، سفارتخانه ها، مشاغل بزرگ و مؤسسات فرهنگی است. علاوه بر این، نقش این شهر به عنوان مرکز تجاری و بازاریابی منطقه بسیار مهم است.

لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی

شهر لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی، یکی از جذاب ترین و تاریخی ترین شهرهای این منطقه است. این شهر با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع، جایگاه ویژه ای در قلب جزیره قبرس دارد. در زیر به برخی از ویژگی های شهر لفکوشا اشاره می کنیم:

1. تاریخچه: شهر لفکوشا یکی از شهرهای باستانی با تاریخ بسیار قدیمی است. تاریخچه این شهر به یونان باستان و روم باستان باز می گردد و تحت تاثیر فرهنگ های مختلف از جمله یونانی، رومی، بیزانسی و عثمانی بوده است. این تنوع فرهنگی در معماری، آداب و رسوم، غذا و هنر محلی منعکس شده است.

2. معماری تاریخی: شهر لفکوشا دارای معماری تاریخی زیبا و منحصر به فردی است که شامل قلعه ها، کلیساهای قدیمی، بازارهای محلی و خانه های سنتی می باشد. شما می توانید با کاوش در خیابان ها و کوچه های شلوغ شهر که مملو از بناهای تاریخی است، زیبایی معماری را درک کنید.

3. فرهنگ محلی: شهر لفکوشا به فرهنگ محلی متنوع خود می بالد که می توان آن را در آداب و رسوم، هنر، موسیقی و غذاهای محلی منطقه مشاهده کرد. با شرکت در برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری محلی، می توانید با فرهنگ سنتی و فرهنگ کهن منطقه آشنا شوید و تجربه زندگی عمیق تری کسب کنید.

4. جاذبه های گردشگری: شهر لفکوشا دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله موزه ها، گالری های هنری، بازارهای سنتی، رستوران های محلی و پارک های زیبا مانند پارک لفکوشا است. این جاذبه ها برای گشت و گذار، خرید و تفریح ​​مناسب هستند.

5. یکپارچگی فرهنگی: شهر لفکوشا به عنوان پایتخت قبرس شمالی مکانی برای ادغام فرهنگی بین اقوام مختلف است. این وحدت فرهنگی را می توان در زبان، آداب و رسوم، هنر و معماری شهر مشاهده کرد.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۲۰
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی