سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

دوره فیشیال صورت در تهران فاطمه حبشی

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸ ق.ظ

پاکسازی صورت را در خانه در 5 مرحله اساسی انجام دهید

یکی از موثرترین روش های مراقبت از پوست، پاکسازی صورت در خانه است. بسیاری از خانم ها برای پاکسازی پوست خود به آرایشگاه ها و مراکز تخصصی مراجعه می کنند و گاهی هزینه های زیادی برای آن پرداخت می کنند. علاوه بر هزینه نسبتاً بالای تمیز کردن، اگر مرکزی که مراجعه می کنید کاملاً تمیز نباشد یا اصول کار درستی نداشته باشد، پوست شما آسیب بیشتری می بیند. در عوض، پیشنهاد می کنیم یاد بگیرید چگونه صورت خود را در خانه تمیز کنید و با مواد طبیعی به پوست خود جان تازه ای بدهید. در این مقاله قدم به قدم نحوه تمیز کردن صورت در خانه را توضیح می دهیم. تا آخر با ما باشید

معجزه پاکسازی صورت در خانه

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه پوست خود را در خانه تمیز کنید. سوال اصلی که ابتدا باید به آن پاسخ داده شود این است که پاکسازی صورت چیست. و چه فایده ای برای پوست ما دارد؟ به طور کلی پاکسازی ترکیبی از روش های مراقبت از پوست است که به سه هدف اصلی دست می یابد:

ابتدا در اثر پاکسازی صورت در منزل یا مراکز تخصصی، سلول های مرده پوست برداشته شده و پوست لایه برداری می شود. در واقع، وقتی بدن جایگزین سلول‌های جدید می‌شود، سلول‌های مرده پوست باید به نحوی حذف شوند. در این صورت پوست شما بسیار شاداب تر و درخشان تر به نظر می رسد.

دومین هدف از پاکسازی، از بین بردن چربی اضافی پوست و همچنین حذف آلودگی هایی است که هر روز روی پوست ما می نشیند. اگر این ناخالصی ها به درستی تمیز نشوند، منافذ پوست مسدود شده و انواع آکنه ها ظاهر می شوند. البته به یاد داشته باشید که روغن های طبیعی پوست را بیش از حد لایه برداری نکنید. زیرا این چربی ها برای حفظ سلامت و هیدراته نگه داشتن پوست ضروری هستند.

سومین هدف از پاکسازی صورت در خانه افزایش خون رسانی به پوست از طریق بخور و ماساژ است. علاوه بر این، به لطف استفاده از تعدادی مواد طبیعی، پوست تغذیه و مرطوب می شود. در نهایت، در نتیجه پاکسازی منظم، بافت، رنگ و حتی قوام پوست بهبود می یابد و پوست شما بسیار سالم تر و جوان تر می شود.

آموزش پاکسازی صورت در منزل

در ادامه این مقاله مراحل شستشوی صورت در منزل را توضیح می دهیم؛ نحوه رسیدن به سه هدف ذکر شده در فصل قبل را با مواد طبیعی و بازگرداندن طراوت و جوانی به پوست بیابید.

صورتت را بشوی

اولین و مهمترین نکته برای تمیز کردن صورت در خانه داشتن پوستی تمیز است. در واقع به دو دلیل مهم، انواع آلودگی ها و لوازم آرایشی باید به طور کامل از پوست شما پاک شود. ابتدا پاکسازی ناخالصی ها احتمال مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش را کاهش می دهد. دوم اینکه شستشوی صورت، پوست را برای جذب مواد طبیعی و مغذی آماده می کند. بنابراین، طبیعی است که یک پاکسازی عمیق صورت در خانه با یک شستشوی اولیه پوست آغاز شود.

هنگامی که برای اولین بار صورت خود را در خانه می شویید، موهای خود را پشت سر خود ببندید تا با چیزهایی که در حین کار استفاده می شود، کثیف نشوند. سپس دستان خود را با آب و صابون بشویید. اگر روی پوستتان آرایش دارید، آن را با مرطوب کننده معمول خود (شیر پاک کننده یا آب میسلار) کاملا پاک کنید. همچنین می توانید یک پاک کننده آرایش خانگی درست کنید.

تهیه پاک کننده صورت خانگی

پس از پاک کردن آرایش از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید. متخصصان زیبایی بر این باورند که خرید مواد شوینده گران قیمت برای تمیز کردن صورت در خانه چندان مهم نیست. مهمترین چیز این است که مواد شوینده شما متناسب با نوع پوست شما باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، پاک کننده هایی مانند ژل و فوم بیشتر برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند مناسب هستند. از طرفی به افرادی که پوست خشک یا معمولی دارند توصیه می شود از کرم های پاک کننده برای مرطوب شدن بیشتر پوست استفاده کنند.

اگر مواد شوینده تان تمام شد، می توانید خودتان در خانه یک شوینده مناسب درست کنید. به عنوان مثال، 3 قاشق غذاخوری آب سیب تازه، 6 قاشق غذاخوری شیر بدون چربی و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کرده و به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید نصف قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را خرد کنید، سپس یک قاشق غذاخوری بادام را اضافه کنید و دوباره خرد کنید. به پودر به دست آمده یک چهارم قاشق عسل و یک چهارم قاشق غذاخوری شیر سویا اضافه کنید.

چگونه صورت خود را بشوییم؟

پس از انتخاب یک پاک کننده، نوبت به شستشوی پوست می رسد. ابتدا صورت خود را با آب گرم (نه خیلی داغ) خیس کنید. سپس مقدار کافی ماده شوینده را با حرکات دورانی با نوک انگشتان روی صورت ماساژ دهید. سپس صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید. پوست شما برای مرحله بعدی صورت خانگی شما نیازی به خشک شدن کامل ندارد.
 

صورت خود را لایه برداری کنید

مرحله دوم برای پاکسازی کامل صورت در خانه، لایه برداری است. لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد و از مسدود شدن منافذ پوست با این سلول ها جلوگیری می کند. همچنین لایه برداری پوست را روشن کرده و درخشندگی زیبایی به آن می بخشد. اما هنگام تمیز کردن صورت در خانه از چه موادی می توان برای لایه برداری استفاده کرد؟

بسیاری از محصولات به عنوان اسکراب یا لایه بردار صورت به بازار عرضه می شوند. برای تمیز کردن پوست چرب در خانه، بهتر است یک اسکراب با اسید سالیسیلیک تهیه کنید. چنین محصولاتی برای افراد مستعد آکنه و لک نیز گزینه مناسبی است.

برای پاکسازی عمیق پوست از محصولات حاوی دانه های اسکراب استفاده کنید. معمولا این نوع اسکراب ها حاوی دانه های جوجوبا، دانه های برنج یا پوست زردآلو هستند. البته اگر پوست حساسی دارید از مصرف این محصولات خودداری کنید.

چگونه یک ورزش خانگی انجام دهیم

راه های زیادی برای ساختن لایه بردار برای تمیز کردن صورت در خانه وجود دارد. در اینجا ما سه روش موثر را ارائه می دهیم:

روش 1: موز له شده، ¼ فنجان شکر دانه ریز، ¼ فنجان شکر قهوه ای نرم، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1/4 قاشق غذاخوری ویتامین E را مخلوط کنید. شکر خاصیت لایه برداری و لایه برداری دارد و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

روش دوم: چند عدد توت فرنگی تازه را با یک چهارم فنجان شیر مخلوط کنید. آنزیم های موجود در توت فرنگی سلول های مرده پوست را حل کرده و پوست را نرم می کند.

روش سوم: یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه مقداری آرد جو دوسر را با آب گرم مخلوط کرده و خمیر را درست کنید. سپس عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بلغور جو دوسر نیز یک لایه بردار عالی است. در عین حال، روغن زیتون عسل پوست را مرطوب می کند.

آیا صورت خود را لایه برداری می کنید؟

اثربخشی شستشوی صورت در خانه تا حدی به لایه برداری مناسب پوست شما بستگی دارد. در این مرحله لایه‌بردار انتخابی خود را به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست از بین برود. مراقب باشید با لایه بردار فشار زیادی به پوست وارد نکنید. به خصوص اگر لایه بردار شما حاوی دانه های اسکراب باشد. این باعث می شود پوست بیشتر قرمز و ملتهب شود. در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید و مانند مرحله قبل به آرامی خشک کنید.
 

لینک منبع: دوره فیشیال صورت در تهران دکتر فاطمه حبشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۲
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی