سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

روند مهاجرت به ترکیه چگونه است؟

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷ ق.ظ


امروزه بسیاری از شهروندان ایرانی خواهان مهاجرت به ترکیه هستند. شاید بپرسید جدا از مقوله آزادی اجتماعی بیشتر، چه چیزی باعث می شود ایرانیان این کار را انجام دهند و آیا مهاجرت به یک کشور آسیایی- اروپایی در همسایگی ایران منطقی است؟

اگر بخواهیم از منظر دیگری به موضوع بحث و مهاجرت مردمی به ترکیه نگاه کنیم، باید بگوییم که مهاجرت و حضور در ترکیه مزایایی برای شهروندان ایرانی دارد که از جمله آنها می توان به امکان ورود بدون ویزا، تحصیل رایگان در ترکیه اشاره کرد. عمومی. دانشگاه در ترکیه امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه از طریق مراحل اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی، سرمایه گذاری و خرید ملک، امکان کار در بازار بین المللی، دسترسی به سفارتخانه های مهم در دنیا جهت درخواست انواع ویزای آمریکا، ویزای کانادا و ویزای بریتانیا.

با وجود مزایای ذکر شده در بالا، برخی افراد مهاجرت به ترکیه را راهی برای دریافت ویزا، مهاجرت، کار، تحصیل و زندگی در کشوری مانند کانادا می دانند.

اما برخی دیگر به دلیل نزدیکی هر دو کشور، نیاز به اخذ ویزا، مجاورت فرهنگی و شرایط آب و هوایی، سخت نبودن روند مهاجرت، وجود فرصت های شغلی فراوان در یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان و... امکان تحصیل بیشتر در دانشگاه های معتبر جهانی، هدف اصلی آنها مهاجرت به ترکیه است. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله شرکت مهاجرتی شاهان شرایط مهاجرت به ترکیه و انواع آن را توضیح دهیم. 
مهاجرت به ترکیه

همانطور که می دانید خوشبختانه ایران روابط دوستانه ای با ترکیه دارد و به همین دلیل شهروندان ایرانی این فرصت را دارند که بدون درخواست ویزای توریستی به این کشور بیایند و تا 90 روز اقامت داشته باشند.

اما وقتی صحبت از مهاجرت به ترکیه و اقامت موقت یا دائم در این کشور می شود، مشکل متفاوت است، طبق قوانین دولت ترکیه بسته به نوع مهاجرت متقاضی، شرایط متفاوتی خواهد داشت.

به طور کلی انواع مهاجرت در ترکیه شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت ازدواج، مهاجرت ملکی، مهاجرت سرمایه گذاری و مهاجرت کارآفرینی می باشد.

به دلیل تحصیلات به ترکیه مهاجرت کرد

با توجه به عدم نیاز به اخذ ویزای تحصیلی و سهولت نسبی فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی، امکان تحصیل رایگان و کم هزینه در دانشگاه های دولتی، مدرک دانشگاهی معتبر، امکان دریافت بورسیه، دانشجویان شاغل و مزایای عالی تحصیل در ترکیه، تحصیل مهاجرت این یکی از رایج ترین گزینه های موجود برای شهروندان ایرانی واجد شرایط محسوب می شود.

بنابراین اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیلات تکمیلی را دارید می توانید برای اخذ پذیرش از کالج، گذراندن دوره های پیش نیاز، آزمون تومر زبان ترکی و آزمون YS بدون نیاز به ویزا و مدرک زبان که وی دریافت کرده است اقدام نمایید. به عنوان کارت اقامت یک ساله دانشجویی بین المللی در یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه.

این اجازه اقامت تا پایان تحصیل دانشجو قابل تمدید است و فرد می تواند در حین تحصیل به صورت پاره وقت در ترکیه به عنوان دانشجو مشغول به کار شود. در عین حال امکان ادامه زندگی در ترکیه پس از فارغ التحصیلی و بهره مندی از اشتغال تمام وقت در بازار کار بین المللی این کشور وجود دارد.

به طور کلی، پس از گذشت 5 سال از اقامت قانونی خود در ترکیه، می توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید. در این زمینه به شما توصیه می کنیم شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه را مطالعه کنید. در صورت تمایل می توانید از خدمات انتقال بورسیه Lets Go Uni نیز برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر کشور استفاده کنید.

مهاجرت به ترکیه با کار

اگر شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه را ندارید و یا می خواهید از روش های دیگر مهاجرت به ترکیه استفاده کنید، مهاجرت کاری به این کشور یکی دیگر از گزینه های موجود و قابل استفاده است. در این رابطه مقاله بهترین راه برای اخذ اقامت دائم ترکیه را از دست ندهید.

به طور کلی اگر زبان ترکی را بلد باشید و مهارت و دانش حرفه ای داشته باشید این امکان را دارید که بدون ویزا یا مجوز در این کشور کار کنید. اما از نظر قانون کار در ترکیه، بهتر است برای در امان ماندن از جریمه های دولتی و موانع مختلف، چنین مدارکی را برای اخذ مجوز کار و ویزای ترکیه به اداره کار این کشور ارائه دهید. برای کار در شرکت ها:

اصل پاسپورت معتبر

2 رنگ و تصویر جدید

فرم تقاضای کار

فرم درخواست الکترونیکی

فرم پیشنهاد شغلی کارفرما

درجه

تجربه کاری

R-فانتوم

رمز عبور دولتی

کد ملی برای اتباع خارجی

شماره مالیاتی:

مجوز کار یا ویزای ترکیه به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت تمدید قرارداد کار و ادامه اقامت فرد در دفعات بعدی با مدت اعتبار 3 و 6 ساله صادر خواهد شد. اگر به مدت 6 سال در مدت 8 سال به صورت قانونی در ترکیه کار کنید، طبق قانون می توانید مجوز کار دائمی دریافت کنید.

به عبارت دیگر، اگر مهارت های کاری کافی و توانایی برقراری ارتباط موثر به زبان ترکی با کارفرما و سایر همکاران خود را داشته باشید، می توانید اقامت موقت و سپس اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که با 5 سال اقامت قانونی ترکیه از طریق تحصیل و یا مجوز کار، این امکان برای شما وجود دارد که برای تابعیت این کشور اقدام کرده و از مزایای شهروندی و زندگی ترکیه بهره مند شوید.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

طبق قانون جدید مصوب 2018 توسط رجب طیب اردوغان در ترکیه، شما این امکان را دارید که با خرید یک یا چند ملک به ارزش کل 250 هزار دلار به این کشور مهاجرت کنید و از مزایای شهروندی، کارت اقامت دائم و دریافت بهره مند شوید. پاسپورت ترکیه برای شما و خانواده تان.

این یک معامله برد-برد است، زیرا شما فرصت دریافت کارت اقامت، کارت شهروندی و پاسپورت ترکیه را دارید و همچنین می توانید با اجاره ملک درآمد ارزی کسب کنید. البته توجه داشته باشید که نمی توانید چنین ملکی را در 3 سال اول خرید بفروشید.

علاوه بر اعتبار بیشتر پاسپورت ترکیه نسبت به پاسپورت ایرانی، می توانید از مزایای زیر نیز بهره مند شوید:

امکان داشتن دو شهروندی و پاسپورت همزمان

فرصت استفاده از خدمات بهداشت عمومی

برای داشتن حق رای

شما حق بازنشستگی و بیمه را دارید

امکان دریافت سریع اسناد اقامتی و پاسپورت در مدت 30 روز کاری

افتتاح حساب بانکی و استفاده از مسترکارت و ویزا

مزیت آموزش رایگان برای شما و فرزندانتان

امکان درخواست انواع ویزا از کشورهای مختلف دنیا با دو پاسپورت به صورت همزمان امکان پذیر است.

مجوز کار تمام وقت

امکان کسب درآمد

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله خرید ملک و اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه مراجعه فرمایید. در عین حال پس از اطلاع از اینکه کدام شهر در ترکیه برای خرید و سرمایه گذاری ملکی و خرید اقساطی ملک در ترکیه مناسب تر است، از مشاوره های مهم در این زمینه استفاده کنید.

اما اگر توانایی خرید ملک 250000 دلاری در ترکیه را ندارید، باز هم می توانید با خرید ملک ارزانتر از امکان اقامت دائم در این کشور بهره مند شوید. در ضمن اگر به عنوان توریست وارد ترکیه شده اید و قصد اجاره ملک در این کشور را دارید می توانید برای دریافت کارت اقامت موقت ترکیه یک ساله اقدام کنید.

بر این اساس، برای درخواست موفقیت آمیز و دریافت کارت اقامت موقت ترکیه باید موارد زیر را به اداره مهاجرت ارسال کنید:

پاسپورت معتبر و کپی

بیمه درمانی بین المللی یک ساله

نامه تاییدیه شماره مالیاتی

گواهی اصالت پاس از دفتر رسمی

4 عکس بیومتریک رنگی برای کارت اقامت

اجاره قانونی، حداقل مدت یک سال

نامه توانایی مالی

قرارداد کار (در صورت وجود)

نامه پذیرش دانشگاه (در صورت وجود)

با ارائه این مدارک معمولا اداره مهاجرت به ازای هر قرارداد رسمی اجاره برای ۳ نفر یا بیشتر کارت اقامت یک ساله صادر می کند. اما در برخی موارد اداره مهاجرت به فرد اجازه اقامت حداکثر 6 ماه را می دهد. در چنین مواقعی فرد باید پس از انقضای کارت اقامت ترکیه از مرزهای این کشور خارج شده و در صورت تمایل مجددا وارد شود. در صورت تخطی از قوانین و اضافه اقامت، هنگام خروج از مرز ترکیه جریمه می شوید.

لازم به ذکر است که داشتن ملک یا شغل دائم در ترکیه و توانایی مالی برای تامین هزینه های زندگی چیزی است که به شما امکان مهاجرت و اخذ کارت اقامت یک ساله را می دهد.

برای تمدید اقامت خود باید ملک، اجاره، اشتغال دائم یا تحصیل داشته باشید و حداقل 184 روز در سال در کشور بمانید و مالیات بپردازید.

راه دیگری برای مهاجرت به ترکیه

اما جدای از روش های ذکر شده برای مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور، با ازدواج دائم با یک شهروند ترکیه، سرمایه گذاری 500 هزار دلاری در یک شرکت ترکیه ای و یا خرید سهام آن می توان اقامت و حقوق شهروندی را به دست آورد. . شرکت، سپرده بانکی 500 هزار دلاری یا کارآفرینی برای حداقل 50 کارگر ترک.

اگر اهمیت اخذ اقامت ترکیه را در امر مهاجرت به این کشور در نظر بگیریم، خوب است مراحل اخذ آن را بیان کنیم:

به طور کلی برای اقامت بیش از 90 روز در ترکیه باید کارت اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. برای درخواست مجوز موقت، متقاضیان خارجی که در دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند، صاحبان زمین، مالکان، صاحبان مشاغل و کارگران دائمی باید مدارک فوق را به دفتر بیانیه مطبوعاتی Göç İdaresi ارائه دهند.

زمانی که مدارک به اقامتگاه الکترونیکی ترکیه ارسال می شود، معمولا اقامت موقت به مدت دو سال به فرد اعطا می شود و در صورت عدم استفاده در مدت شش ماه، باطل می شود.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۲۸
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی