سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

شرایط تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳ ق.ظ


طول دوره پزشکی در قبرس شمالی شش سال است و دانشجو می تواند با حداقل 16 معدل از دانشگاه فارغ التحصیل شود. همه دانشگاه های قبرس شمالی دارای دوره پزشکی نیستند و امکان تدریس به زبان انگلیسی برای آنها پیش بینی شده است. برخی از دانشگاه های قبرس شمالی دوره های پزشکی خود را به زبان ترکی و یونانی تدریس می کنند. نکته دیگری که باید در نظر داشت، هزینه بالاتر دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در مقایسه با دو زبان دیگر است.

مزایای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی عبارتند از:

آموزش استاندارد و با کیفیت

محیط و طراحی ایمن

دانشگاه معتبر در زمینه پزشکی

شرایط پذیرش نسبتا ساده برای دانشجویان بین المللی

امکان تدریس به زبان انگلیسی

آب و هوای مطبوع مدیترانه ای

امکان مهاجرت به قبرس پس از تحصیل

برای ورود به دانشگاه های قبرس شمالی باید در آزمون شرکت کنید. در این آزمون یکی از درس های زیست شناسی و شیمی، ریاضی یا فیزیک گرفته می شود. افرادی که شهروند ترکیه هستند باید امتحانات ورودی دانشگاه در ترکیه را برای درخواست تحصیل در قبرس شمالی با موفقیت پشت سر بگذارند. همچنین شهروندان قبرس شمالی باید در آزمون ورودی دانشگاه های آن کشور شرکت کنند.

به عنوان متقاضی تحصیل پزشکی در قبرس شمالی باید بدانید که دانشگاه های قبرس شمالی دارای بهترین اقامتگاه ها در اروپا هستند. دانشگاه های قبرس شمالی یکی از بهترین دانشگاه های اروپا هستند که از نظر کیفیت و هزینه اقامت در رتبه های بالایی قرار دارند. همه دانشجویان می توانند برای خوابگاه دانشگاه اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

هر دانشگاه در قبرس شمالی شرایط پذیرش را در وب سایت خود توضیح می دهد، بنابراین شرایط و مدارک ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی پذیرش در رشته پزشکی در قبرس شمالی به موارد زیر نیاز دارد:

اسکن گواهی نهایی تحصیلی (دیپلم یا لیسانس)

گذرنامه یا شناسنامه خود را اسکن کنید

رزومه

رونویسی

مدارک بورسیه (در صورت وجود)

دو سه توصیه نامه

نمونه کار

قبولی در آزمون پذیرش GAMSAT یا MCAT

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در حین تحصیل پزشکی در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان، استرالیا یا کانادا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته این هزینه بستگی به سبک زندگی دانشجو دارد. دانش آموزان برای صرفه جویی در هزینه می توانند خانه ای را با هم اجاره کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۰۹
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی