سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

فرق کپی با پرینت چیست؟

جمعه, ۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱ ب.ظ

تفاوت بین کپی و چاپ در دستگاه کپی و چاپگر

دستگاه های کپی و چاپگرها در نگاه اول بسیار شبیه به هم هستند. اما اگر با دقت بیشتری از آن استفاده کنیم، تفاوت هایی بین آنها خواهیم دید. در این مقاله سعی شده است به تفاوت دستگاه فتوکپی و پرینتر بپردازیم و عملکرد کپی و چاپ را با هم مقایسه کنیم و شباهت ها و تفاوت های مهم در استفاده از آنها را به شما اطلاع دهیم.

همانطور که دنیای اطراف ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، اسناد فیزیکی هنوز جایگاه خود را در مشاغل، مراکز آموزشی و استفاده شخصی دارند. زیرا اسناد کاغذی پرینت شده یا فتوکپی روشی اثبات شده و قابل اعتماد برای جمع آوری، ذخیره، بایگانی و انتقال اطلاعات است. مشکل این است که دوربین ها و چاپگرها هنوز نقش مهمی در ایجاد اسناد فیزیکی دارند.

دستگاه کپی

در گذشته، دستگاه های فتوکپی دستگاه های یکبار مصرف بودند. اما اکنون، آنها می توانند عملکردهای زیادی را برای کاربران خود در مدل های رومیزی یا ایستاده انجام دهند.

تفاوت در سازماندهی اسناد در دستگاه کپی و چاپگر

دستگاه فتوکپی نه تنها برای آماده سازی کارهای سنگین و تکثیر مقادیر زیادی از اسناد استفاده می شود، بلکه از ویژگی های جامع دیگری مانند مرتب سازی اسناد و صحافی خودکار نیز بهره می برد. البته بسیاری از انواع کارتون دارای ویژگی هایی مانند پانچ و گچ بری نیز هستند. اگر ترتیب و چیدمان صفحات سند برای شما مهم است و می خواهید تعداد زیادی کپی تهیه کنید، دستگاه های کپی را می توان کارآمدتر از چاپگرها در نظر گرفت.

تفاوت در هزینه کپی و چاپ

شاید چاپگرها نیز امکان چاپ بسیاری از صفحات را به شما ارائه دهند. با این حال، اگر به سرعت به کیفیت اهمیت می دهید، دستگاه های کپی گزینه ارزان تری برای شما هستند. توجه داشته باشید که دستگاه های کپی مدرن نه تنها انرژی کمتری نسبت به نسخه های قبلی خود مصرف می کنند، بلکه از مواد مصرفی کمتری (جوهر، تونر و غیره) در هر نسخه استفاده می کنند. در عین حال نیاز به نگهداری کمتری دارند.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر روزانه تعداد زیادی از صفحات را برای نیازهای حرفه ای و شخصی خود چاپ نمی کنید، خرید چاپگر گزینه بهتر و ارزان تری است. به خصوص اگر نیاز به اعمال تنظیمات اضافی برای چاپ داشته باشید.

تفاوت در استفاده

دستگاه کپی نیازی به اتصال به رایانه ندارد و می توانید تنها با قرار دادن آنها روی شیشه سند یا ADF (تغذیه خودکار اسناد) چندین نسخه از اسناد اصلی خود تهیه کنید. با این حال، چاپگرها باید به نحوی به رایانه شما متصل باشند و استفاده از آنها مستلزم استفاده از درایورها و نرم افزارهای مرتبط است.

تفاوت اندازه دستگاه فتوکپی و چاپگر

برخی از دستگاه های کپی فضای زیادی را اشغال می کنند و این ممکن است برای بسیاری از کاربران جذاب نباشد. اگر فضای کافی برای این دستگاه ها ندارید، می توانید دستگاه های کپی چند منظوره مدرن یا چاپگرهای کوچکتر و ظریف تر را انتخاب کنید.

 

مراجعه به مرجع:پرینت چیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۳۰
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی