سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

مقدمه ای بر حرفه چشم پزشکی

شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵ ق.ظ


مقدمه ای بر چشم پزشکی.

اگر به حرفه سلامت و پزشکی علاقه دارید و یکی از اهدافتان ارتقای کیفیت زندگی مردم است، انتخاب حرفه چشم پزشکی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. علاوه بر درمان شرایط پزشکی و جراحی چشم، چشم پزشک باید ویژگی ها و مهارت های دیگری نیز داشته باشد، مانند اینکه بتواند بیماران مضطرب و آشفته را با صبر و حوصله آرام کند. در واقع چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به بیماری های چشم، آناتومی و فیزیولوژی می پردازد.

چشم انسان در طول زندگی در معرض بیماری ها و حوادث مختلفی از جمله نزدیک بینی، دوربینی، کوررنگی، آب مروارید، جداشدگی شبکیه و... قرار می گیرد و آسیب می بیند. در واقع یک چشم پزشک می تواند جراحی چشم را نیز انجام دهد که به عنوان متخصص جراحی و پزشکی شناخته می شود. یک چشم پزشک خوب و ماهر باید از دانش و اطلاعات موجود در مورد بیماری های چشمی استفاده کند. و در صورت وجود ناهنجاری ها و شرایط خاص یا بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا باید برای مشاوره به متخصص یا جراح چشم مناسب مراجعه کرد.

چشم پزشکان تمام وقت کار می کنند و ممکن است پاره وقت نیز باشند. چشم پزشکان اغلب در بیمارستان ها، مراکز پزشکی یا مطب های خصوصی کار می کنند. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف چشم پزشک، دانش و مهارت های مورد نیاز، تحصیلات مورد نیاز، فرصت های شغلی و بازار کار و درآمد ارائه شده است تا بتوانید با این حرفه آشنا شوید.

وظایف چشم پزشک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل چشم پزشکی، مشاغل مهم چشم پزشکی در زیر ذکر شده است.

معاینات و معاینات دقیق چشم

عیوب را تشخیص و بررسی کنید

بررسی دقیق بیماری ها و آسیب های چشمی.

درمان بیماری ها و عیوب چشم با دارو یا جراحی

به بیمار اطمینان داده و راهنمایی های لازم را از یک متخصص به او بدهید

مهارت ها و دانش مورد نیاز این حرفه

توانایی درک علوم و ریاضیات

با مراقبت از بیماری از آن مراقبت کنید.

آشنایی با آخرین تکنیک ها و ابزارهای موجود در پزشکی

توانایی تمرکز قوی برای انجام یک کار در یک زمان داشته باشید

توانایی توضیح صحیح علائم و دستورالعمل ها برای کودکان

تحصیلات لازم برای ورود به حرفه چشم پزشک

افرادی که در رشته چشم پزشکی (یکی از تخصص های پزشکی) فارغ التحصیل شده اند می توانند وارد این حرفه شده و شروع به کار کنند. دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی هستند ابتدا باید دوره پزشکی عمومی را بگذرانند و پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون دکتری فوق العاده، تحصیل در رشته چشم پزشکی را آغاز کنند.

در واقع علم بینایی دارای دو شاخه اصلی است که شامل چشم پزشکی و بینایی سنجی می شود. هر یک از این شاخه های اصلی به چندین بخش فرعی تقسیم می شوند. به عنوان مثال، رشته چشم پزشکی در مطالعات فوق تخصصی به تخصص هایی مانند جراحی پلک، فشار چشم و جراحی شبکیه تقسیم می شود.

فرصت های شغلی

بسیاری از اپتومتریست ها به طور مستقل کار می کنند. البته دیگران در کلینیک ها یا بیمارستان ها به کار گرفته می شوند. همچنین در صورت علاقه مندی به موضوعات علمی و آموزشی، چشم پزشک می تواند در مدارس و مراکز آموزش عالی تدریس کند و در عین حال تحقیقات علمی خود را انجام دهد.
 

 

هاتینا چشم پزشک

درآمد چشم پزشک به کار در مراکز بهداشتی عمومی یا خصوصی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها بستگی دارد. علاوه بر این، تعداد عمل های انجام شده توسط چشم پزشک نقش مهمی در افزایش درآمد دارد.

در واقع اگر چشم پزشک کار خود را به خوبی و به نحو احسن انجام دهد و مهارت و حوصله لازم را برای تشخیص و درمان بیماری های چشمی داشته باشد، بدون شک مراجعین او افزایش یافته و در نتیجه درآمد بیشتری خواهند داشت. ذکر این نکته ضروری است که هر پزشک می تواند با انجام کارهای اضافی و گرفتن نمره های بالاتر حقوق خود را افزایش دهد. اطلاعات دقیق و مشخصی از میزان درآمد پزشکان متخصص چشم پزشکی در کشور در دسترس نیست، اما به طور کلی پزشکان متخصص در شاخه های مختلف پزشکی درآمد خوبی دارند.
 

نمایش بیشتر: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۰
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی