همه چیز در مورد طراحی آرم
به عنوان یکی از مهمترین بخش های هویت بصری برند ، طراحی آرم نقش ویژه ای در تعیین شخصیت و ارزش های آن دارد. آرم مارک ممکن است اولین تأثیر را در ذهن مخاطب داشته باشد و یک تصویر آسان و سریع به یادگار را نشان می دهد. هر اکشن به یک آرم منحصر به فرد نیاز دارد که می تواند از کوچکترین تا بزرگترین با مخاطب ارتباط برقرار کند. در این مقاله از فریلنس پروژه ، ما در مورد طراحی یک آرم جامع بحث خواهیم کرد و راه هایی برای ایجاد یک آرم دائمی برای تقویت صحیح برند شما در ذهن مخاطب ارائه خواهیم داد.
تعریف و اهمیت شعار
این آرم بازیگر بصری برند است و به عنوان علامت ، متن یا مخلوط این دو طراحی شده است. این عنصر برای انتقال مخاطب به آگاهی و ارتباط بیشتر با برند در نگاه اول طراحی شده است. اگر این کار به درستی انجام شود ، طراحی آرم می تواند نامه و پیامی را که برند به طور مؤثر می خواهد نشان دهد.
اهمیت این آرم این است که در بازار رقابتی امروز ، شرکت ها به نمادی نیاز دارند که علاوه بر ایجاد احساس اعتماد به نفس و تبعیض ، می تواند در ذهن مشتریان باقی بماند. این آرم یک هویت اولیه برای برند است و می تواند ارزش و اثربخشی برند برند را به طور مؤثر بیان کند. به عنوان مثال ، یک شعار ساده فراموش نشدنی می تواند به مرور زمان به نمادی جهانی از برند در ذهن مردم تبدیل شود. در نتیجه ، طراحی آرم یکی از مهمترین و مهمترین مراحل در هر استراتژی برند تجاری است.
ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای خوب
یک ویژگی بسیار مهم آرم خوب است و می تواند تأثیر مستقیمی در موفقیت این برند داشته باشد. آرم موفق باید ساده و شفاف باشد. سادگی طراحی آرم در نگاه اول بدان معنی است که مخاطب می تواند آن را به درستی درک کرده و به یاد بیاورد. علاوه بر این ، آرم برند باید به اندازه کافی متناسب باشد. بنابراین وقتی مخاطب می بیند ، بلافاصله پیام برند و احساس او را دریافت می کند.
یکی دیگر از ویژگی های یک آرم خوب و فراموش نشدنی. یک شعار منحصر به فرد و سازگار در ذهن مردم باقی مانده و از سایر شعارها قابل تشخیص است. علاوه بر این ، برای حفظ شفافیت در ابعاد و پیشینه های مختلف از فشار به دیجیتال ، باید انعطاف پذیر باشد.
انواع آرم چیست؟
انواع مختلفی از آرم وجود دارد و انتخاب انواع صحیح به هویت برند و پیام های آن بستگی دارد. هر آرم دارای ویژگی ها و برنامه های خاص خود است و برای مارک هایی با ویژگی های مختلف مناسب است. در زیر نمایشگر انواع آرم آورده شده است:
Wordmark: این نوع آرم از نام متن و مارک ها تشکیل شده است و برای مارک هایی با نام های منحصر به فرد مناسب تر است. با استفاده از چاپ قوی ، مارک ها می توانند آرم متن را به نمادهای هویت خود تبدیل کنند.
نمادین/نمادین: این نوع آرم به تنهایی حاوی نمادها یا تصاویر ساده ای است که می تواند مارک تجاری را نشان دهد. این آرم برای مارک هایی مناسب است که می خواهید به عنوان هویت آن یک مفهوم ساده و ساده را نشان دهید.
شعارهای ترکیبی: در این نوع آرم و نماد متن ، آنها با هم ترکیب می شوند و یک آرم کامل تشکیل می دهند. این شعارها برای مارک هایی که می خواهند برند و تصویر مربوطه را نمایش دهند ، مناسب است.
شعارهای انتزاعی: این شعارها از طرح های خلاقانه و واقع بینانه استفاده می کنند و به طور گسترده ای برای مارک های نوآورانه و برخی از مارک ها استفاده می شوند. آرم های مختصر از مردم اجازه می دهد تا مارک های مختلفی داشته باشند ، بنابراین آنها برای مارک های مهم برای خلاقیت و نوآوری مناسب هستند.