هنگام نوشتن یک گزارش تبلیغاتی باید روی چه نکاتی تمرکز کنید؟
پس از تکمیل پیش نیازها، نوبت به نوشتن متن گزارش می رسد. در این مرحله، شما در حساس ترین موقعیت برای انتشار گزارش تبلیغاتی هستید. در این مرحله باید تمام تلاش خود را بکنید تا مخاطبان خود را با خود همراه کنید. بنابراین گزارش را نباید متن ساده ای دانست که فقط برای قرار دادن در وب سایت رسانه طراحی شده است. رپورتاژ تبلیغات مانند فروشنده یا فروشنده ای است که می خواهد در فضای عمومی شلوغ تمام توجهات را به سمت شما و کسب و کارتان جلب کند تا همه به سایت شما بیایند.
برای نوشتن چنین متنی باید بدانید چه چیزی را دنبال کنید و چگونه یک فروشنده حرفه ای را به مرکز جمعیت بفرستید یا بیشترین تاثیر را برای شما داشته باشد.
قوانین رسانه ای
نقطه صفر مرزی مطالعه حقوق رسانه است. بررسی موضوعات منتشر شده در رسانه ها تحت این عنوان هم در مرحله پیش نگارش و هم در مرحله نگارش گزارش های تبلیغاتی قابل انجام است. شما می توانید تصمیم بگیرید که آن را در کجا در فرآیند گزارش قرار دهید، و این کاملا اختیاری است. اگر خواندن قبل از نوشتن به شما کمک میکند نکات را سریعتر و دقیقتر به خاطر بسپارید، پس قبل از نوشتن بخوانید، اما اگر خواندن قوانین مراحل قبلی به شما کمک میکند افکارتان را بهتر سازماندهی و سازماندهی کنید، مراحل قبلی را بخوانید.
قوانین رسانه ای دقیقاً تعیین می کند که چه تعداد کلمه در یک مقاله دارید، چه تعداد پیوند می توانید وارد کنید و چه عکس هایی باید در گزارش گنجانده شوند. پیروی از این قوانین می تواند به شما در ایجاد گزارش بهتر کمک کند.
در نظر گرفتن استانداردهای رسانه ای
پس از مطالعه قوانین رسانه ها و آشنایی با شرایط آن، باید عوامل و معیارهایی را که رسانه ها در متن خود ذکر می کنند، رعایت کنید. به عنوان مثال، قوانین رسانه بیان می کند که عناوین با سطوح بسیار (بزرگتر) قابل قبول نیستند، بنابراین باید استفاده از این کلمات را در عنوان ها کنترل کنید تا از بازگشت محتوا جلوگیری کنید. تعداد کلمات، تعداد لینک ها و نوع لینک ها در این مرحله مشخص می شود و می توانید آنها را در نظر بگیرید و محتوای خود را بر اساس آن تولید کنید. خرید رپورتاژ آگهی از سایت دستی بر ایران.
استراتژی سئو
در این مرحله باید با مدیر سئوی سایت صحبت کنید و از او بخواهید اهداف خود را به وضوح توضیح دهد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید صفحه اصلی وب سایت خود را به کلمه کلیدی «فلانی» پیوند دهید، باید به شما اطلاع داده شود که در حال برنامه ریزی برای این کار هستید. بعد از اینکه استراتژی سئوی شما توسط یک متخصص سئو بررسی شد، برای نوشتن محتوای بهتر پیگیری کنید. علاوه بر این، بهتر است در هنگام رپورتاژ، متن خود را همانند موارد دیگر، بر اساس اصول سئو نیز بنویسید و به این فکر کنید که مطالب شما برای عموم خوانده شود نه موتورهای جستجو. . پس استفاده از کلمات کلیدی و عبارات بی معنی را کنار بگذارید و تبدیل به یک تبلیغ شوید.
ایجاد ارتباطات طبیعی
یکی از مواردی که منجر به گزارش های قوی تر و موثرتر می شود لینک بیلدینگ است. اما هر لینک بیلدینگ نمی تواند چنین رویدادی را ایجاد کند. اگر می خواهید لینک ها را در متن مورد نظر قرار دهید، باید به صورت کاملا طبیعی این کار را انجام دهید تا کاربران آن را به عنوان یک تبلیغ نبینند، بلکه لینک شما را راه حلی برای مشکل خود ببینند و با آن تعامل داشته باشند.
اصول سئو را در محتوای خود اعمال کنید
محتوایی که می خواهید به عنوان گزارش آگهی منتشر کنید باید با دستورالعمل های سئو مطابقت داشته باشد. مهم نیست که چقدر در ساخت لینک و تولید محتوا مهارت دارید، بدون سئو کار چندان خوبی برای شما نخواهد داشت. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که محتوای یکسانی را در صفحات مختلف منتشر نکنید و برای هر صفحه به محتوای متفاوت فکر کنید.
یک داستان به حساب می آید
یکی از تفاوت های کلیدی بین گزارش تبلیغات و محتوای وبلاگ در اینجا نهفته است. در محتوای وبلاگ شما فضای زیادی برای روایت کردن، بحث در مورد موضوعات فرعی مختلف، توضیح و عمق بخشیدن به موضوع و در نهایت به مشکل یا سوال از زوایای مختلف نگاه کرده و برای مخاطبانی که به خوبی می شناسید، مطالب بنویسید. ; اما هنگام نوشتن گزارش، با تعداد محدودی از کلمات سر و کار دارید و باید بتوانید تمام حروف خود را با آن تعداد تلفظ کنید. در محتوای گزارش، مخاطبان ممکن است تا به حال نام شما را نشنیده باشند و موضوعی که شما در مورد آن صحبت کرده اید برایشان کاملاً جدید باشد.
داستان سرایی به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و عموم مردم را در جریان قرار دهید. حتی این احتمال وجود دارد که کاربری که متن شما را می خواند احساس نیاز کند و مشتری شما شود. و کسب و کار به دنبال برآوردن تقاضای جدید خود است.
به عنوان مثال، کاربری در یک خبرگزاری می خواهد اخبار روز را بخواند که عنوان جالبی در مورد سرقت خودرو توجه او را جلب می کند. آیا با خواندن مقاله که یک گزارش بازاریابی است، می داند که چرا ویژگی های ایمنی ذکر شده در مقاله را برای محافظت از خودروی خود انتخاب نمی کند؟ و این جرقه ای است برای شروع فرآیند مخاطب و تبدیل آن به مشتری خوب و وفادار. بنابراین اگر محتوا به خوبی از طریق داستان سرایی دنبال شود، می تواند مخاطب را به سمت خرید سوق دهد.
ساخت شبکه
این ویژگی برای شرکت هایی که به طور مداوم گزارش می دهند و برنامه زمان بندی مشخصی برای گزارش های خود دارند بسیار مناسب است. این شرکت ها می توانند لینک سازی عالی انجام دهند. مشروط بر اینکه در گزارش دهی مورد توجه قرار گیرد.
اگر قبلاً خبری را به عنوان گزارش در یک سایت رسانه ای منتشر کرده اید، می توانید موضوع مرتبطی را برای گزارش جدید خود انتخاب کنید که می تواند به طور طبیعی به آن پیوند داده شود. سپس در نوشتن متن خود، لینک های داخلی گزارش هایی را که منتشر کرده اید ارائه دهید. با این کار، مقالات شما قدرت و اعتبار بیشتری به دست خواهند آورد، حتی اگر از طریق لینک های داخلی به مقالات دیگر پیوند داده شوند. با این حال، از آنجایی که گوگل مقاله شما را برای همان سایت معتبر می داند، گوگل آن را برای سایت شما ارزش بیشتری می داند.
صادق و ساده باشید
به محتوایی که ارسال می کنید به عنوان گزارش تصویر برند خود در یک سایت رسانه ای فکر کنید. سعی کنید تصویری که بسیاری از بینندگان شما برای اولین بار می بینند، یک دیدگاه صادقانه و واقعی از کسب و کار و فعالیت های آن باشد. در متن خود اغراق نکنید، کسب و کار و خدماتی را که ارائه می دهد تحسین نکنید، سایر رقبای خود را سرزنش نکنید، از کلمات مناسب استفاده کنید و تعهداتی را بیان کنید که واقعاً به آن وفادار هستید.
با مخاطبی که می خواهد متن شما را بخواند راحت باشید. بهتر است مشکلی که دارد را شناسایی کنید و به عنوان راه حل کسب و کار خود را ارائه دهید و اگر قرار بود مقایسه ای در متن خود انجام دهید (بهتر است این کار را نکنید و اگر قصد انجام آن را دارید آن را قرار دهید. با نمونه های خارجی مقایسه کنید.) تمام نکات مثبت و منفی خود را صادقانه بیان کنید تا مخاطب بتواند آگاهانه تصمیم بگیرد. اگر چیزی در متن خود بگویید که با خدماتی که ارائه میدهید مغایرت داشته باشد، اعتماد مخاطب را از بین میبرد و مطمئناً این مورد مورد پسند هیچ تجارتی نیست.
فراخوان به اقدام
فراخوان را فراموش نکنید. مطمئن شوید که در پایان مقاله، کاربران را به مقصد بعدی خود هدایت کنید. اگر متن شما فراخوانی برای اقدام نداشته باشد، مثل این است که هیچ تاثیری از محتوای خود نمی بینید و به راحتی کاربرانی را که با محتوای شما درگیر هستند و شما را درگیر می کنند، از دست خواهید داد.
فقدان دعوت به اقدام مانند توضیح دادن ویژگی ها و مزایای یک محصول برای کسی است. اما آدرس مغازه خود را به او ندهید تا بیاید و از محصول شما استفاده کند.
رپورتاژ تبلیغات چه تاثیری بر مخاطب دارد؟
به لطف آموزش رپورتاژ تبلیغاتی که تاکنون دریافت کرده ایم، باید توانایی ایجاد محتوای مفید و کاربردی را برای مخاطبان رسانه نشان دهید و تا حدودی به این سوال که چگونه گزارش بنویسید پاسخ دهید. اگر پس از انتشار گزارش تبلیغات، همه چیز خوب پیش رفت، می توانید انتظار افزایش ترافیک ورودی را داشته باشید.
اگر متنی که منتشر کرده اید تمام نکات رپورتاژ تبلیغاتی را تا کنون برآورده می کند، مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کرده اید که در این وب سایت به دنبال راه حلی برای رفع نیازها یا مشکلات خود بوده اند و از خدمات ارائه شده شما استفاده کرده اند. به تدریج، با افزایش تعداد افرادی که مقاله شما را می خوانند و به آن پاسخ می دهند، در نتایج گوگل رتبه بالاتری پیدا می کند. با ایجاد محتوای غنی و استفاده از ارزش و اعتبار سایت های رسانه ای، به راحتی می توانید در بالای نتایج گوگل ظاهر شوید و هر روز مخاطبان زیادی را به وب سایت خود جذب کنید.