سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

کارشناس پشتیبانی شبکه کامپیوتری کیست؟

شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۰۷:۰۲ ب.ظ


در تعریف رسمی، متخصص پشتیبانی شبکه شخصی است که مسئولیت پشتیبانی از خدمات فنی شامل کانال های ارتباطی، تلفن های IP، ارائه دهندگان ایمیل، تجهیزات شبکه و آدرس های مکان را بر عهده دارد. بله، گزینه آخر مربوط به شرکت هایی است که پول کافی برای استخدام مدیر سایت ندارند و می خواهند از متخصص در این زمینه استفاده کنند.

به طور معمول، یک تکنسین پشتیبانی شبکه دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط مانند فناوری اطلاعات است. همچنین قبل از این سمت چندین سال به عنوان راننده تاکسی در شرکت مشغول به کار بود. در بسیاری از موارد، شرکت ها بر دانش عملی در آگهی های شغلی تاکید می کنند و برای برخی، مدرک دانشگاهی یک گزینه نیست، اما دانش و مهارت های فنی برای شرکت ها مهم است.

برای کار به عنوان متخصص شبکه در یک سازمان بهتر است به فکر گرفتن مدرک فناوری اطلاعات باشید به طور کلی، نمرات A+، Network+ و Security+ شانس کارجو را برای رسیدن به این موقعیت افزایش می دهد. برخی از افراد برای تسلط بر مفاهیم پیشرفته در دنیای شبکه، گواهینامه های ویژه MCSA، MCSE یا CCNA را دریافت می کنند.

وظایف تیم پشتیبانی شبکه

تکنسین پشتیبانی شبکه یا تیم پشتیبانی شبکه چه وظایفی دارد؟

شرح شغل یک متخصص کمک های بشردوستانه بستگی به شرکتی دارد که قرار است در آن کار کنند. برخی از کارها عمومی هستند و در بیشتر زمینه ها کاربرد دارند. لطفاً توجه داشته باشید که شرح وظایف زیر مختص متخصصان پشتیبانی نیست و همچنین شامل شرکت هایی می شود که با سایر سازمان ها قرارداد پشتیبانی شبکه منعقد می کنند. برخی از مهمترین وظایف یک متخصص شبکه یا گروه پشتیبانی شبکه در زیر قابل ذکر است:

شناسایی و حل مسائلی که باعث اختلال یا کاهش عملکرد زیرساخت های ارتباطی می شود.

ارائه راهکارهای امنیتی با هدف رفع چالش های امنیتی. این راه حل ها ممکن است شامل بسته های امنیتی، فایروال ها، سیستم های تشخیص نفوذ و پیشگیری و غیره باشد. متأسفانه وقتی صحبت از امنیت به میان می‌آید، این وظیفه کارشناسان امنیتی است که راه‌حل‌های امنیتی را به سازمان‌ها پیشنهاد دهند، اما سازمان‌ها ترجیح می‌دهند کارشناسان پشتیبانی شبکه این کار را برای کاهش هزینه‌ها انجام دهند.
برای دریافت خدمات نصب و راه اندازی شبکه با شرکت دایان شبکه کاران تماس بگیرید.
تجهیزات سخت افزاری شبکه را تست و ارزیابی کنید تا از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کنید.

ارزیابی سرعت شبکه و شناسایی تنگناهای شبکه. معمولاً شبکه LAN به دلیل پورت گیگابیتی تعبیه شده در دستگاه سخت افزاری از سرعت بالایی برخوردار است، اما اگر کاهش واضحی در انتقال داده بین دستگاه های مختلف شبکه وجود داشته باشد، یک متخصص یا تیم پشتیبانی شبکه علت مشکل را پیدا خواهند کرد. انجام تست های مختلف.

ارائه آموزش های اولیه به کارکنان غیر فنی. یک تیم متخصص یا پشتیبانی شبکه باید به کارکنانی که اصول IT را نمی دانند، آموزش های اولیه ارائه دهند. این آموزش ها می تواند در مورد نحوه نصب نرم افزار، شناسایی مشکلات اساسی مانند عدم شناسایی چاپگر توسط سیستم، دلایل اتصال به اینترنت و ... باشد.

امکان عیب یابی برنامه های VoIP اولیه. یک متخصص پشتیبانی شبکه می‌تواند در برخی از مشکلات VoIP به کسب‌وکارها کمک کند، اما یک تیم پشتیبانی شبکه چندتخصصی در شناسایی مسائل در این زمینه متخصص‌تر است.

تیم‌های پشتیبانی شبکه مدیریت اتاق سرور معمولاً با جایگزینی و جابجایی سخت‌افزار در محل به سازمان‌ها در موقعیت‌یابی رک‌های سرور در اتاق‌های سرور کمک می‌کنند. نکته مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشت این است که جابجایی رک سرور نیاز به دانش زیادی دارد رک در موقعیت صحیح قرار گیرد تا تهویه مناسب برای بیرون راندن هوای داغ از رک سرور فراهم شود. و هوای خنک با توجه به معماری مشخص شده توسط معمار شبکه به داخل قفسه جریان می یابد. طبق این تعریف خواهیم دید که این فرآیند باید به گروه پشتیبانی شبکه سپرده شود.

یکی از مهمترین جنبه های پشتیبانی شبکه، مستندسازی و تهیه نقشه های زیرساخت شبکه است. با فرض اینکه برخی از شرکت ها این نقشه را ندارند. تهیه چنین نقشه ای نه تنها کار پشتیبانی شبکه را تسهیل می کند، بلکه به شرکت نشان می دهد که با یک فرد یا گروه حرفه ای کار می کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۲۸
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی