سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.


برخی از دوستان من صحبت کردن را به عنوان یک هنر، برخی به عنوان یک مهارت آموخته شده، برخی به عنوان یک تجارت و مکانی برای کسب درآمد می دانند. اگر فکر شما یکی از موارد فوق است، حق با شماست، اما همه داستان ها را یکجا ندیده اید. صحبت کردن چنان مهارت آموخته شده ای است که اگر با هنر ادغام نشود و آنچه را که ما کسب و کار می نامیم (یعنی کسب درآمد) تعریف کند، جدی گرفته نمی شود و فقط یک سرگرمی خواهد بود. سرگرم کننده مانند تماشای فیلم یا خوردن پیتزا.

حرف زدن را جدی نمی گیرند

به غیر از صدا و سیما که هنوز در عرصه صدا و سیما فعال هستند، بسیاری از مردم این حرفه را یک حرفه نمی دانند بلکه آن را یک سرگرمی، یک سرگرمی و حداکثر یک نقطه عطف باریک می دانند. در آن لحظه با نگاه به این حرفه (یک شغل سودآور) نمی توانید آینده را برای خود تصور کنید. این بدان معناست که اگر به کسب درآمد از صحبت کردن فکر نمی کنید، آن را جدی نخواهید گرفت. پس قطعا باید صدا و سیما را به عنوان شغلی در نظر بگیرید که مضامین هنری در آن برجسته است.

چرا جدی نگیریم؟

از آنجایی که شما یک سخنران هستید باید زمان، توجه، انرژی و سرمایه بگذارید و اگر جدی نگیرید با کمی مشکلات اقتصادی یا کاری یا خانوادگی آن را به کلی فراموش خواهید کرد. اگر صدا و سیما را یک شغل نمی بینید و به درآمد آن متکی نیستید، کاری برای آن انجام نمی دهید.

گویندگی به عنوان شغل تمام وقت یا پاره وقت؟

امیدوارم تونسته باشم طرز فکر شما رو از سرگرم کننده بودن به کار کردن تغییر بدم. حالا اجازه بدهید یک سوال از شما بپرسم که آیا آگهی شغلی کار تمام وقت است یا نیمه وقت؟

به دلایلی نمی توان صحبت کردن را یک شغل تمام وقت در نظر گرفت:

میزبان متحد است یا متحد نیست

متأسفانه در ایران هیچ اتحادیه صنفی یا اتحادیه ای برای جایگاه صدا و سیما وجود ندارد. به همین دلیل ما از چند مشکل محروم هستیم: نبود سازوکار مناسب برای احقاق حقوق خود، عدم حمایت کاری از سوی یک نهاد خاص، کمبود امکانات و حتی بیمه، و نبود لیست حقوق و دستمزد مشخص. . با وجود این مشکلات، اگر در مکان خاصی مثل صدا و سیما، برای کسب درآمد و موارد فوق کار نمی کنید، دست خودتان هستید!

مخاطب سخنران مردم نیستند

مخاطب بسیاری از شرکت ها مردم عادی هستند. مواد غذایی، پوشاک، لوازم بهداشتی، مدارس و...، صاحبان این مشاغل می توانند کالا یا خدمات خود را تقریبا به همه ایرانی ها بفروشند، اما گوینده بازار مشخصی دارد و مخاطبانش همه مردم نیستند. به همین دلیل، زمانی که مخاطبان شما محدود باشد، فروش شما به طور طبیعی کاهش می یابد. (و البته رقبای شما!)

تقسیم درآمد یک حقوق ثابت نیست

سخنرانان آزاد حقوق ثابتی ندارند و درآمد شما کاملاً به پروژه هایی که روی آن کار می کنید بستگی دارد، بنابراین نمی توانید دقیقاً بگویید درآمد شما چقدر است. گاهی اوقات در یک هفته چندین میلیون درام درآمد خواهید داشت و گاهی دو ماه پروژه ای را شروع نمی کنید.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۹/۱۲
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی