سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

 

سیلیمارین از گیاه خار مریم (Silybum marianum) توسط بسیاری از بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی مزمن استفاده میشود، اما اثربخشی آن ناشناخته باقی مانده است. این رقم در سال 1998 به روزانه 22000 نفر ( در هر دقیقه 15 نفر ) و در سال 2000 روزانه 36000 نفر ( در هر دقیقه 25 نفر ) افزایش یافته است . در سال 1993 روزانه 8500 نفر ( در هر دقیقه 6 نفر ) به این ویروس آلوده شدند . بیمارانی که مبتلا به هپاتیت B یا HBV مزمن هستند، باید از مصرف هر چیزی که می تواند آسیب های بیشتری به کبد وارد کند (مانند الکل، برخی از داروها، مکمل های غذایی و گیاهان دارویی) اجتناب کنند. این میوه به تولید کلاژن و ترمیم پوست و بافتهای آسیب دیده کمک میکند. پروتئین به ترمیم و جایگزینی سلول های کبدی آسیب دیده از هپاتیت ویروسی کمک می کند. این ویروس در بدن کودکان به آرامی شروع به تکثیر می کند و آسیب های وارد شده به کبد با سرعت کمتری پیش می روند. از بین رفتن ناگهانی سلول های کبدی، آسیب های جدی را به کبد وارد می کند و حتی می تواند سبب نارسایی های کبدی شود. در موارد نادری که این بیماری آسیب های شدید و جبران ناپذیری را به کبد وارد کرده باشد، ممکن است پیوند کبد صورت گیرد.

ممکن است سالها به یک بیماری مقاربتی مبتلا باشید بدون اینکه اطلاعی داشته باشید. با اینکه کودکان در خون و کبد خود این ویروس را دارند، اما هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند. از کاندوم های لاتکس جدید استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که کاندوم فقط خطر را کاهش می دهد اما از بین نمی برد. ضمناً بیمارانی که دچار کاهش شدید لنفوسیت های CD4 هستند و سلولهای CD4 آنها کمتر از 200 میلی متر مکعب خون است خیلی سریعتر از آنهایی که سلولهای CD4 آنها بیش از 500 میلی متر مکعب خون است به سوی ایدز پیش می روند . تحقیقات سرولوژیکی بیشتری برای اندازه­گیری وقایع، پراکنش و اهمیت HEV مرغی در جوجه­ها در دنیا مورد نیاز است. به گزارش ایسنا، رشید رمضانی، با اشاره به شعار روز جهانی هپاتیت سال جاری مبنی بر "تنها یک کبد برای زندگی انسان است"، گفت: در سطح جهان ۳۵۴ میلیون مورد مبتلا به هپاتیت B و C داریم که از این تعداد ۲۹۶ میلیون نفر مربوط به هپاتیت مزمن B و ۵۸ میلیون نفر هم آلوده به هپاتیت مزمن C هستند. طبق گزارش سازمان جهانی بداشت 3% کل جمعیت جهان یعنی حدود 180 میلیون نفر آلوده به این ویروس هستند ( 25 ) .

به گزارش خبرنگار ایمنا، هپاتیت، التهاب کبد بوده و پنج نوع اصلی ویروس این بیماری عبارت است از A، B، C، D، E. همچنین هپاتیتهای نوع B و C منجر به ایجاد بیماری مزمن در صدها میلیون نفر در سراسر جهان میشود و این دو نوع با یکدیگر شایعترین علت سیروز کبدی، سرطان کبد و مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی هستند. بالاترین میزان عفونت در سیستان و بلوچستان ( 5/1% ) و کمترین در فارس (2/0% ) گزارش شده است ( 11 و 16 ) در گروههای خاص هموفیلی ، تالاسمی و همودیالیز شایعترین علت هپاتیت مزمن ، ویروس C است . یکی از عواملی که در سیر طبیعی بیماری تاثیر بارزی دارد سن مبتلایان است به طوری که شیرخوارانی که در دوره پری ناتال به عفونت ناشی از ویروس ایدز مبتلا میشوند با سرعت بیشتری دچار بیماری ایدز میگردند . حدود 70 - 50 درصد مبتلایان به عفونت ناشی از HIVدر عرض 6 - 3 هفته بعد از عفونت اولیه دچار علائم حادی میشوند که از شدت های مختلفی برخوردار است و بروز آن در سیر بعدی بیماری تاثیر دارد .

به همین سبب است که بیماری هپاتیت بی در کودکان مزمن می شود. بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا میباشند، در زمان شروع سردردها و علائم خود با بی حسی در دست و پای خود رو به رو میشوند. هپاتیت C بیماری فراگیری محسوب میشود . از نظر پراکندگی جغرافیایی اروپای غربی و آمریکای شمالی از مناطق کم شیوع ، ژاپن از مناطق با شیوع متوسط و اروپای شرقی ، خاورمیانه و آمریکای جنوبی از مناطق با شیوع بالا محسوب میشوند ( 26 ) . تغییر HBeAg به HBeAb از اهداف مهم درمانی محسوب میشود. هپاتیت های ویروسی از جمله عفونتهای انسانی هستند که بطور اولیه کبد را گرفتار می کنند و یکی از عوامل مهم مرکز ومیر انسان در سطح جهان می باشند، هرساله حداقل یک میلیون نفر از جمعیت جهان در اثر ابتلا ، به هپاتیت های ویروسی تلف می شوند. واکسیناسیون هپاتیت B برای کودکان بسیار مهم و کلیدی است. در طی دهه اخیر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه پیشگیری ، درمان هپاتیت های ویروسی و بالاخص استفاده بهینه از روشهای مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی حاصل شده است . در هپاتیت ویروسی استفاده از یک برنامه غذایی استاندارد مفید است.

شدت علائم بیماری معمولاً تدریجی است و تظاهرات حاصله غیر اختصاصی بوده و با علائمی مثل لنفادنوپاتی - بی اشتهایی - اسهال مزمن - کاهش وزن - تب و خستگی مشخص میگردد . اغلب، پیروی از یک خواب منظم به بی خوابی کمک می کند. زردی پوست و سفیده چشم ها، احساس خستگی و کوفتگی، درد در ناحیه بالا و طرف راست شکم، کاهش اشتها و وزن، تب، تهوع، اسهال، استفراغ، درد مفاصل، تیره شدن رنگ ادرار و بی رنگ شدن مدفوع. غربالگری دقیق خون، خطر ابتلا به هپاتیت B را کاهش می دهد. دکتر هیلمن در اواخر دهه 70 برای تهیه نمونه خون به سراغ مردان همجنس گرا و مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی که بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به هپاتیت ویروسی بودند رفت. در این مقاله جمع بندی پیرامون تازه ترین اطلاعات موجود راجع به اپیدمیولوژی هپاتیت های ویروسی در ایران و جهان و جدیدترین روشهای تشخیصی و درمانی هپاتیت های صورت گرفته است . هپاتیت های ویروسی به آن دسته از بیماریهای کبد اطلاق می شود که التهاب و ضایعه در کبد توسط ویروس ها ایجاد گردد البته هپاتیت یا التهاب کبد با عوامل دیگری نیز چون نرسیدن کافی خون به کبد، سموم، مصرف الکل، مصرف بعضی داروها و بیماریهای اتوایمیون ارتباط دارد.

مصرف مرتب داروها و ویزیت به موقع پزشک این امکان را میدهد که کبد تا حد امکان در وضعیت خوبی باقی بماند. دوره کمون بیماری حدود 2 تا 4 هفته می باشد. بیشتر کودکان و نوزادانی که در بدو تولد و یا بلافاصله پس از آن، درگیر این بیماری می شوند، ناقل مزمن به شمار می روند. در ایران فقط 3/0% از خون دهندگان داوطلب تهرانی ( 28 ) و کمتر از 10% بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن و یا سیروز HCV Ab مثبت بوده اند بهترین زنان و زایمان . در ایران عفونت با HDV شایع بوده و بین 14% - 13% از ناقلین سالم HBV و نزدیک به 50% از بیماران با سیروز کبدی آنتی بادی علیه ویروس HDV را در خون خود دارند ( 1 و 61 - 59 ) . بیماران دیالیزی در خطر ابتلا به این ویروس هستند. چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس هپاتیت آ هستند؟ روشهای انتقال عفونت HBV در مناطق مختلف دنیا متفاوت است . هپاتیت A کشنده است؟ هپاتیت B هم اکنون به یک معضل جهانی تبدیل شده است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۵
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی