سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

سامانه

مرکز ارائه خدمات اینترنتی

در این سایت معرفی کلیه خدمات اینترنتی از جمله معرفی کسب و کارها و درج تبلیغات و موارد مشابه انجام می گردد. در صورت تمایل با مدیریت جهت درج آگهی تماس بگیرید.

9 نکته ای که در مورد یخچال نمی دانستید

جمعه, ۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵ ق.ظ


یخچال و فریزر محبوب ترین وسیله در هر آشپزخانه ای است، اما آیا همه چیز را در مورد آن می دانید؟

در این مقاله به 9 مورد در یخچال می پردازیم که در زمینه استفاده صحیح از یخچال و رعایت بهداشت مواد غذایی نمی دانستید. این نکات به کارآمدتر یخچال شما کمک می کند و خانواده شما از غذاهای سالم و خوشمزه لذت می برند.

9 نکته مهم در مورد یخچال: عملکرد و ظاهر مراقبت

دانستن نکات نگهداری از یخچال به شما کمک می کند تا از آن به نحو احسن استفاده کنید و کارایی یخچال خود را افزایش دهید. در زیر 9 نکته بسیار مهم برای نگهداری یخچال را فهرست کرده ایم که اگر آنها را عملی کنید، نتایج محسوسی خواهید دید.

1. دمای مناسب:

یخچال باید دمای داخلی مناسبی داشته باشد. دمای ایده آل یخچال برای اکثر غذاها حدود 3-4 درجه سانتیگراد است. این دما برای جلوگیری از رشد باکتری ها و کاهش کیفیت غذا مناسب است. برای اندازه گیری دما، می توانید یک دماسنج را در داخل یخچال قرار دهید یا به تنظیمات دمای یخچال تکیه کنید.

در صورتی که تنظیم دمای صحیح یخچال برایتان مشکل است و یا اگر یخچال بیش از حد سرد یا بیش از حد گرم است می توانید از خدمات تخصصی آسا کمک بگیرید.

2. دمای فریزر:

دمای ایده آل برای یخچال حدود 18- درجه سانتیگراد است. این حرارت برای خنک شدن غذا کافی است. برای این کار وسایل را در قسمت یخچال قرار دهید و مرتبا دمای یخچال را چک کنید تا از کیفیت اقلام اطمینان حاصل کنید.

3. سم ترتیب:

سازماندهی تمیز در یخچال به تازه نگه داشتن مواد غذایی تا حد امکان کمک می کند. شیر، فست فودها مانند نان و پنیر را در یک قسمت از یخچال نگهداری کنید. همچنین مواد لازم را در یخچال نگهداری کنید.

4. بسته بندی بهتر:

بسته بندی مناسب مواد غذایی مهم است. غذا را در ظروف یا کیسه های دربسته قرار دهید و هرگز آنها را باز یا شل نگذارید. این به جلوگیری از ورود هوا و رطوبت به غذا کمک می کند.

5. بهداشت و بهداشت:

یخچال را مرتب تمیز کنید. برای این کار از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید و تمام قسمت ها از جمله درها، قفسه ها و دریچه ها را کاملا تمیز کنید. همچنین برای جلوگیری از آلودگی و بوی نامطبوع غذا را در ظرف تمیز و بهداشتی قرار دهید.

6. مصرف انرژی:

مصرف انرژی یخچال را کنترل کنید. مطمئن شوید که درهای یخچال به درستی بسته شده اند و همچنین بررسی کنید که تنظیمات دما درست باشد. این به کاهش مصرف برق و صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

7. استراحت طولانی:

اگر قرار نیست برای مدت طولانی از یخچال استفاده کنید، آن را خاموش کرده و تمام مواد غذایی را خالی کنید. این به کاهش مصرف انرژی و جداسازی مواد غذایی از زباله کمک می کند.

8. نگهداری مواد غذایی منجمد:

مواد غذایی را در یخچال به خوبی بسته بندی کنید. برای این کار از ظروف یا کیسه استفاده کنید و تاریخ انقضا را روی آنها بنویسید. همچنین برای حفظ طعم، همیشه از مواد غذایی منجمد استفاده کنید.

9. تاریخ انقضا:

به تاریخ انقضای محصولات غذایی توجه کنید و اقلام تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. به جلوگیری از مصرف مواد غذایی فاسد و سمی کمک می کند. همچنین برای اطمینان از تازگی غذاها را تا تاریخ انقضا مصرف کنید.
جهت تعمیرات ساید بای ساید بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-یخچال-فریزر-بوش/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۲۰
مدیر سامانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی